Zaświadczenia z rejestrów mieszkańców gminy Kotlin lub zamieszkania cudzoziemców  na terenie gminy Kotlin

Podstawa prawna: art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000)

Urząd Gminy Kotlin wydaje na wniosek zaświadczenia z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dokument, który potwierdza Twój interes prawny (np. dokument potwierdzający prawo do lokalu, w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości zameldowanych osób - oryginał okaż, a kserokopię załącz do wniosku),
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej,
  • jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika, dołącz dokument pełnomocnictwa   i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
         

Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Gminy Kotlin, ul. Powstańców Wlkp. 3, (Sprawy Obywatelskie)
  • prześlij pocztą,
  • złóż w formie elektronicznej. W razie skorzystania z tej możliwości musisz pamiętać  o uwierzytelnieniu pisma za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub podpisem elektronicznym.   

 Termin załatwienia sprawy:

Od ręki, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w terminie 7 dni.

Opłaty

  • za wydane zaświadczenia – 17 zł (od każdej osoby ujętej w zaświadczeniu),
  • opłata skarbowa - 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną.

Opłaty te możesz wpłacić:

  • na konto Urzędu Gminy Kotlin, w PKO BP S.A.  41 1020 2212 0000 5102 0027 6956